Menneen joulun tunnelmia

 Heippa ja anteeksi että joulu tunnelmien kertominen viipyili näinkin kauan.
Jouluni meni oikein mukavasti, sillä tällä kertaa sain olla jopa sut terveenä (muutamana jouluna olin kuumeessa ja flunssassa). Jouluna söimme paremmin kuin yleensä ja vietimme muutenkin aikaa yhdessä.
Pelailimme joulun pyhinä lautapelejä ja katseltiin paljon elokuvia.
Haudoilla käyminen on kuulunut minun jouluuni ja joka vuosi, se tuntuu yhtä tärkeältä muistaa niitä edesmenneitä rakkaita.
 Ulkosalla loisti myös ulkoroihtuja sekä kynttilöitä, silloin kun joulupukki kolkutteli oven takana juuttisäkki mukanansa.

Tänä jouluna minulla ei ollut toiveita lahjoista ja silti sain pieniä lahjoja mm. ystävältä ja kummitädiltäni.

 Kummitätini oli hankkinut minulle mm. aikas ison pehmoisen nallen, siskoni oli hankkinut pienen tekokasvin ja maalannut itse kuusen palloon meidän kuvamme käsikädessä, ystävä muisti minua ihanalla isolla pöytäkynttilällä ja vanhempani olivat hankkineet Tonttu Toljanteri kirjan kun aikaisemmatkin kirjat löytyvät hyllystäni.
(Lahjat näkyvät kuvassa)

Nyt tässä lähellä vuoden vaihdetta olen käynyt setäni luona kylässä, hänen syntymäpäiviä juhlimassa ja kirjastossakin tuli piipahdettua yhtenä päivänä.

Huomenna juhlitaan vuoden vaihdetta puoleen yöhön asti, joten oikein hyvää uutta vuotta 2020 kaikille teille.

Satsuma




Kommentit