Ystävyyden postipäivä (päiväkodissa)

Niin se ystävänpäivä alkaa painua kohti iltaa ja työpäivä on ihan kivasti ohi.
Tänään vietimme ystävänpäivää: tarinan, aarteen etsinnän ja postien parissa. Tämä oli myös hyvä päivä avata muksujen kanssa unohtuneet joulupaketit. Kyllä sitä riemua ilolla katselee, sillä pienikin prinsessa hame ja pikkuauto saa lapset iloitsemaan niin kovasti.  Olisi meillä aikuisilla paljon opittavaa pienemmiltämme.

Rakensimme lasten mietteistä ystävyyden puun. Puuhun laitettiin sydämmen muotoinen lehti joka kertoo lasten omia ajatuksia ystävyydestä.
Tässä muutama poiminta:
- Ystävää voi auttaa jos maa murenee.
- Mun koira on mun ystävä.
- Ystävän kanssa voi karata.
- Mun äiti on mun ystävä.
- Ystävän kanssa voi metsästää.
- Hyvä ystävä on ystävä.
- Kaikki on mun kavereita.

Tässäpä meillekin aikuisille miettimistä.

Kommentit