Nukkekoti keittiö

 No niin blogini lukijat. Nyt kerron teille uudesta harrastuksestani, jolle annoin pikkusormen ja lopulta se vei koko käden..
Näin muutama vuosi sitten, yhden vinkin täällä netin ihmeellisessä maailmassa. Siinä vanha rouva oli tehnyt kotiinsa pienen nukkekodin omilleen lasenlapsilleen, vanhaan liinavaatekaappiin ja silloin rupesin ajattelemaan että hei minäkin haluaisin joskus sellaisen.

Nyt tässä ihan viime vuoden kynnyksellä olen ruvennut tekemään kalusteita ja muutenkin tavaroita, sekä huonekaluja omaan nukkekoti maailmaani.
En ole löytänyt sopivaa vitriiniä, liinavaatekaappia tai vaikka hyllyä niinpä nämä kuvat on kuvattu lattialla.
Minulle sanottiinkin että, kun tähän kerran ryhtyy, niin siitä tulee koko elämän keskeinen projekti ja mikäs siinä sitten. Pikkuisia esineitä ja huonekaluja on kiva näperrellä.

 Nukkekoti on kuin uusi muoti, joten ainakun tulee joku uusi idea mieleen niin sitä pitää ainakin kokeilla toteuttaa. Onneksi on joiltakin saman harrastajien ryhmiä jonkin verran, niin voi vaihdella ideoita, poimia omia mielen kiinnostuksen kohteita ja miettiä miten minä voisin itse tehdä saman kaltaisen ( lainata ideoita muilta).

Nukkekoti harrastajat voivat siis ostaa tavaroita tai valmistaa niitä itse. Se on vain niin, että se mikä tuntuu itsestä sopivalta ja sen mukaan tekee oman näköisensä nukkekoti maailman.
Itse ajattelin että minun nukkekotini on vain itsetehdyillä kalusteilla sisustettu ja ruuatkin olen pyrkinyt tekemään itse vaikka ne ei ehkä ulkonäöllisesti niitä ehkä ihan vastaa, mitä oli tarkoitus.

Tämän myötä tervetuloa uudet ja vanhat, mukaan tähän pikkuisen maailman pariin.




Kommentit